Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Wycieczka SZLAKIEM PIASTOWSKIM klas VA i VC.

Utworzono dnia 22.05.2022
Czcionka:

19 maja 2022r. uczniowie klas Va oraz Vc pod opieką wychowawczyń: p. Katarzyny Subsar, p. Moniki Skotnickiej – Stróżyk oraz p. Edyty Kruger odbyli pasjonującą wycieczkę SZLAKIEM PIASTOWSKIM. Zwiedzanie zaczęliśmy od  Ostrowa Lednickiego, gdzie zobaczyliśmy prawdopodobne miejsce chrztu Polski. Już sama przeprawa promowa na wyspę dostarczyła dzieciom wielu wrażeń. Kolejnym punktem wycieczki była Katedra Gnieźnieńska, w której podziwialiśmy wspaniałe Drzwi Gnieźnieńskie oraz zwiedziliśmy podziemia. Z Gniezna udaliśmy się do Biskupina i tam swą przygodę z historią zaczęliśmy od podróży kolejką wąskotorową na trasie Biskupin – Gąsawa – Biskupin. Mogliśmy trochę odpocząć i podziwiać wiosenne krajobrazy mijanych pól. Po powrocie zjedliśmy pyszny obiad, był czas również na zabawę na placu zabaw. Pełni energii ruszyliśmy potem na zwiedzanie osady w Biskupinie. Uczniowie z dużym zainteresowaniem słuchali przewodnika i oglądali ciekawe eksponaty. Oczywiście w międzyczasie był czas na zakup pamiątek, lodów, gofrów czy chłodnych napojów. Pogoda nam dopisała i mogliśmy poczuć przedsmak wakacyjnych podróży. Wszyscy w świetnych nastrojach wrócili do domów i już zaczęliśmy planować kolejną wycieczkę.