Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Dwudniowa wycieczka do Wrocławia klas Va i VB

Utworzono dnia 23.06.2019
Czcionka:

W dniach 30 i 31 maja odbyła się wycieczka klas piątych a, b do Wrocławia. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Hydropolis. To muzeum w całości poświęcone wodzie. Dzięki technologiom multimedialnym oraz interaktywnym instalacjom poznajemy fascynujący świat wody.  Kolejnym punktem programu był obiad w okolicach rynku a potem spacer oraz szukanie krasnoludków, których obecnie jest ponad 500. Dzieci zobaczyły bankomat dla krasnoludków, krasnoludka turystę, fotografa. Obowiązkowym punktem wycieczki było kupno pamiątek. Jedną z największych atrakcji Wrocławia jest ZOO, do którego również zawędrowaliśmy. Zwiedziliśmy Afrykanarium. Podziwialiśmy ryby, płaszczki, krokodyle, hipopotamy. Wybraliśmy się też na pokaz fontann. Położona w malowniczym parku Szczytnickim, otoczona pergolą i w bezpośrednim sąsiedztwie Hali Stulecia, multimedialna wrocławska fontanna jest największym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie. Jej powierzchnia wynosi ok. 1 hektara. W fontannie zainstalowano prawie 300 dysz, z których tryska woda w formie gejzerów, mgiełki, piany itp. na wysokość nawet 40 m. Tym sposobem tworzy się ogromny ekran wodny, na którym wyświetlane są wizualizacje z towarzyszeniem muzyki i efektów laserowych. Zwiedziliśmy przy okazji Ogród Japoński w Parku Szczytnickim. Jest to jeden z niewielu śladów po Wystawie Światowej z 1913 roku, jakie pozostały we Wrocławiu. Kolacja, nocleg w hotelu. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Narodowe, gdzie podziwialiśmy obrazy najbardziej znanych malarzy polskich J. Matejki, L. Wyczółkowskiego, J. Malczewskiego i wielu innych. Kolejną atrakcją było wejście na Ślężę, dla niektórych dzieci to była pierwsza zdobyta przez nich góra.  Ślęża należy do Korony Gór Polski, Korony Sudetów Polskich i Korony Sudetów. Wznosi  się na wysokość 717,5 m n.p.m. Mimo niewielkiej wysokości bezwzględnej, masyw ma imponujący wygląd ze względu na znaczną wysokość względną (ponad 500 m).

Po obiedzie w Sobótce Zachodniej ruszyliśmy do domu. W drodze powrotnej atrakcją był deser lodowy.