Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Dwudniowa wycieczka do Torunia i Kruszwicy klasy IV A i C

Utworzono dnia 02.06.2019
Czcionka:
W pierwszy dzień naszej wycieczki zwiedzaliśmy urokliwy Toruń. Mieliśmy okazję podziwiać piękne centrum z kolorowymi kamienicami, dom Mikołaja Kopernika, Planetarium, ruiny zamku krzyżackiego i bunkry. Ostatnim punktem naszej dzisiejszej wycieczki było Żywe Muzeum Piernika, gdzie mieliśmy okazję poznać tajemnicze receptury toruńskich pierników oraz sami mogliśmy je wykonać. Był także czas na zakup pamiątek, pierniczków oraz wspólne zdjęcia.
Na drugi dzień Kruszwica powitała nas deszczową pogodą.

Zaczęliśmy od zwiedzania katedry, w której przewodnik opowiadał o mieście, miejskich legendach oraz najważniejszych zabytkach. Następnie udaliśmy się na Mysią Wieże, skąd podziwialiśmy piękną panoramę Kruszwicy. Mimo, że chmury przesłaniały część krajobrazu, to i tak było bardzo malowniczo. Kolejne 50 min. spędziliśmy na małym turystycznym statku pływając po jeziorze Gopło.
Ostatnim punktem naszej wycieczki był Biskupin, piękna archeologiczna wioska sprzed 2500 lat.
Podczas 2-dniowej wycieczki dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat zwiedzanych zabytków i miast, zintegrowaliśmy się w grupie i w klasie oraz nabraliśmy cennego doświadczenia podróżniczego.