Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

archiwum

AKTUALNOŚCI:

Szkolny spływ kakajowy!

Utworzono dnia 15.06.2023

W sobotę 10 czerwca odbył się kolejny już szkolny spływ kajakowy rzeką Wełną na odcinku Kowanówko - Oborniki.  Frekwencja jak zwykle dopisała. Było nas 54 osoby, czyli 26 kajaków, w których rodzice płynęli ze swoimi dziećmi. Pogoda była fantastyczna, jak również humory naszych kajakarzy. Po niespełna trzygodzinnej trasie pełnej przygód ( przeszkody na trasie, przenoski kajaków), dotarliśmy na metę, na zasłużony odpoczynek. Tam czekało na nas ognisko   z kiełbaskami, kawka, herbatka, woda i oczywiście pyszne ciacho i cukierki.

czytaj dalej na temat: Szkolny spływ kakajowy!

Wycieczka do Warszawy

Utworzono dnia 15.06.2023

1 i 2 czerwca uczniowie klas ósmych wraz z opiekunkami  udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Wcześnie rano, bo o 5.20 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w podróż autokarową do naszej Stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od spaceru po Łazienkach Królewskich. Zachwycaliśmy się florą i fauną tego parku, a do zdjęć "pozowały" nam przepiękne pawie. Wracając w kierunku autokaru skręciliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Z zainteresowaniem podglądaliśmy żołnierzy z Batalionu Reprezentacyjnego Wojska Polskiego, pełniących w tym czasie honorową wartę przed Grobem. Następnie zwiedzaliśmy Stare Miasto, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Pomaszerowaliśmy też pod Zamek Królewski. Pośpieszyliśmy też na Rynek Starego Miasta, gdzie stoi Pomnik Warszawskiej Syrenki. Odbyliśmy spacer wzdłuż murów obronnych Starego Miasta, po to by dotrzeć do Pomnika Małego Powstańca znajdującego się przy ulicy Podwale. Pomnik upamiętnia najmłodszych uczestników Powstania Warszawskiego, a nam uświadamia jak młode osoby walczyły w obronie naszej Stolicy.

czytaj dalej na temat: Wycieczka do Warszawy

Rajd na orientację. Spotkanie integracyjne.

Utworzono dnia 11.06.2023

Niedzielę 4 czerwca 2023 r. uczniowie klasy 4c ze Szkoły Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Kaźmierzu  wraz ze swoimi rodzicami spędzili na integracyjnym, rodzinnym rajdzie na orientację przygotowanym  przez rodziców  p. M.S. Wojciech. Pan Sebastian jest Wicemistrzem Polski Orienteeringu, a także członkiem klubu Hades w Poznaniu. Orienteering to jego pasja, z którą podzielił się z dziećmi.   Start i meta była przy Stanicy Wędkarskiej w Kaźmierzu. Cała trasa przebiegała leśnymi duktami, ścieżkami leśnictwa Kaźmierz i liczyła 8,5 km. Każdy z uczestników otrzymał mapę BNO w skali 1:10 000 i wytyczne do pokonania trasy.

czytaj dalej na temat: Rajd na orientację. Spotkanie integracyjne.

Czerwcowe prace porządkowe na kaźmierskim cmentarzu

Utworzono dnia 06.06.2023

We wtorkowe popołudnie - 6 czerwca 2023 roku  po zajęciach w szkole wolontariusze  ze wszystkich klas ósmych  wraz z panią Renatą Antkowiak  udali się na cmentarz w Kaźmierzu, aby wykonać ostatnie w tym roku szkolnym prace porządkowe. Razem uporządkowaliśmy  Mogiłę Pomordowanych, jej otoczenie oraz sąsiadujące groby Powstańców Wielkopolskich.

czytaj dalej na temat: Czerwcowe prace porządkowe na kaźmierskim cmentarzu

XXI Festiwal Tańca w Kaźmierzu

Utworzono dnia 06.06.2023

Przepiękna, wymarzona, słoneczna pogoda i gorące rytmy taneczne towarzyszyły XXI Festiwalowi Tańca. Jak co roku boisko przy Szkole Podstawowej w Kaźmierzu zamienia się w miejsce radości roześmianych i roztańczonych dzieciaków, począwszy od przedszkola po klasy ósme. Na scenie wystąpiło 11  zespołów: z  Kaźmierza, Przyborowa, Święciechowa oraz Wągrowca . W przerwach między występami tanecznymi swoje talenty prezentowali uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Kaźmierzu.

czytaj dalej na temat: XXI Festiwal Tańca w Kaźmierzu

Odwiedziny przedszkolaków z grupy SÓWKI w Szkole Podstawowej w Kaźmierzu.

Utworzono dnia 06.06.2023

We wtorek 6 czerwca naszą szkołę odwiedziły dzieci z grupy "Sówki" z Przedszkola Krasnal Hałabała w Kaźmierzu. Klasa 2c zaprosiła przyszłych pierwszoklasistów do swojej sali, gdzie zajęli miejsca w ławkach szkolnych. Przedszkolaki z zainteresowaniem obejrzały inscenizację do wiersza ŻUK Jana Brzechwy, którą przygotowali drugoklasiści. Następnie zostali zaproszeni do wykonania pracy plastycznej. Z pomocą starszych kolegów stworzyli wesołe biedronki, które zabrali ze sobą na pamiątkę. Dzieci z klasy 2c zabrały przyszłych pierwszoklasistów na spacer po terenie budynku szkoły, oglądaliśmy salę komputerową, stołówkę oraz salę gimnastyczną w budynku D i C.

czytaj dalej na temat: Odwiedziny przedszkolaków z grupy SÓWKI w Szkole Podstawowej w Kaźmierzu.