Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

PROGRAMOWANIE NA MAXA: JAK BIBLIOTEKA STAŁA SIĘ EPICENTRUM KODOWANIA!

Utworzono dnia 30.06.2024
Czcionka:

Nasza biblioteka szkolna to wyjątkowe miejsce w naszej szkole, które łączy tradycyjną funkcję biblioteki z nowoczesnymi technologiami. W bieżącym roku szkolnym, uczniowie klas 2a i 3e wzięli udział w serii fascynujących zajęć, które wprowadziły ich w świat programowania w sposób zabawny i angażujący. Dzięki Ogólnopolskiemu Programowi „Uczymy Dzieci Programować” realizowanemu w naszej bibliotece, dzieci nie tylko zdobyły nowe umiejętności, ale także rozwinęły kreatywność i zdolności logicznego myślenia.

Zajęcia i aktywności:

???? Budowanie wież z kubeczków: Zadanie polegało na zbudowaniu wieży z kolorowych kubeczków bez użycia rąk. Uczniowie wykorzystali gumki recepturki i sznurki, ucząc się współpracy i kreatywnego rozwiązywania problemów.

???? Kodowanie trasy dla Photona: Dzieci programowały roboty Photon, aby przesuwały różne przedmioty na wyznaczone miejsce. W jednej z aktywności, uczniowie z klasy 3e kodowali Photona tak, aby przewoził przetwory do spiżarni, co pomogło im zrozumieć zasady programowania i logistyki.

???? Jesienne dbanie o zdrowie: Klasa 2a programowała Photona, aby posegregował odpowiednie ubrania na jesień, ucząc się przy tym, jak dbać o zdrowie poprzez odpowiedni dobór garderoby.

???? Poznawanie Polski: Uczniowie klasy 3e kodowali trasę, dzięki której odwiedzali wirtualnie polskie miasta jak Kraków, Poznań, Gdańsk i Warszawa.

???? Powitanie Nowego Roku 2024: Klasa 2a programowała robota Photon, aby utworzył z kubeczków poustawianych na macie napis "2024" a następnie wykonał taniec radości, co było doskonałym wprowadzeniem w nowy rok pełen optymizmu i energii.

???? Dzień Babci i Dziadka: Uczniowie przy użyciu robotów Photon opowiedzieli, jacy są ich dziadkowie i co lubią robić. Dzięki temu, dzieci nauczyły się, jak programować roboty do wykonywania konkretnych zadań.

???? Cztery żywioły: Klasy 2a i 3e poznały tajniki wody, powietrza, ognia i ziemi, programując roboty Photon, aby odwiedzały poszczególne żywioły w odpowiedniej kolejności. Dzięki temu, dzieci mogły połączyć naukę przyrody z programowaniem.

???? W marcu jak w garncu: Podczas zajęć, dzieci miały okazję kodować roboty Photon, aby przesuwały kubki z grafikami pogody do wnętrza garnka, co nie tylko rozwijało ich umiejętności programistyczne, ale także kształtowało logiczne myślenie.

Program "Uczymy Dzieci Programować" przyniósł ogromne korzyści nie tylko dla samych uczniów, ale także dla naszej szkolnej biblioteki. Biblioteka stała się przestrzenią, gdzie dzieci mogły eksplorować, uczyć się i rozwijać swoje umiejętności w dynamicznym i angażującym środowisku. Miejscem nie tylko do czytania, ale również centrum innowacji i nauki.

Na zakończenie programu wszyscy uczniowie otrzymali certyfikaty uczestnictwa, co było dla nich wspaniałym uwieńczeniem zdobytych umiejętności i zaangażowania w naukę programowania.

Joanna Pawłowska

(koordynator i realizator projektu)

ZDJĘCIA

 

 

Zegar

Kalendarium

Październik 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Imieniny